Posted on August 28, 2018 by Léa Lefevre-Radelli
La bibliothèque Maskwa (“écorce de bouleau” en abénaki) est implantée dans la communauté abénakise de Wôlinak (en Mauricie). Elle a rouvert ses portes en 2017, sous la gestion du Grand Conseil de la Nation Waban-Aki. Comme la communauté ne possède pas d’écoles la bibliothèque offre un espace éducatif (sélection de livres, diffusion de documentaires, service […]
La bibliothèque Maskwa (“écorce de bouleau” en abénaki) est implantée dans la communauté abénakise de Wôlinak (en Mauricie). Elle a rouvert ses portes en 2017, sous la gestion du Grand Conseil de la Nation Waban-Aki. Comme la communauté ne possède pas d’écoles la bibliothèque offre un espace éducatif (sélection de livres, diffusion de documentaires, service d’aide aux devoirs…) ouvert aux personnes de tous âges. En complément avec le projet Niona, équipe-jeunesse d’intervention intergénérationnelle de Wôlinak qui s’intéresse à la culture abénakise, la bibliothèque développe un répertoire de ressources culturelles afin de permettre aux jeunes de la communauté d’en apprendre davantage sur leurs origines. Maskwa est également le lieu de développement des compétences professionnelles par l’entremise de stages offerts aux jeunes abénakis.
This story is not available in English. Please select another language option.
Posted on by Lisa Jodoin
Susan Onalik, a parent involved in Turtle Island Childcare Centre (now called First Light Childcare Centre), describes the impact the centre has had on her and her daughter.
Susan Onalik, a parent involved in Turtle Island Childcare Centre (now called First Light Childcare Centre), describes the impact the centre has had on her and her daughter.
Posted on by Lisa Jodoin
Carolyn Sturge Sparkes, the Coordinator of the Aboriginal Health Initiative at Memorial University, discusses the ways that Indigenous students are recruited and supported in medical school.
Carolyn Sturge Sparkes, the Coordinator of the Aboriginal Health Initiative at Memorial University, discusses the ways that Indigenous students are recruited and supported in medical school.
Posted on August 20, 2018 by Sara-Lynn Harding
Supporting economic development goals through capacity building.
Supporting economic development goals through capacity building.
Posted on by Lisa Jodoin
Judie Acquin-Miksovsky is an Instructor with the Aboriginal Visual Arts Program at the New Brunswick College of Craft and Design in Fredericton. She describes the program and the importance of traditional harvesting when it comes to doing Indigenous art and craft.
Judie Acquin-Miksovsky is an Instructor with the Aboriginal Visual Arts Program at the New Brunswick College of Craft and Design in Fredericton. She describes the program and the importance of traditional harvesting when it comes to doing Indigenous art and craft.