A round table involving five Indigenous students was held at Trent University to discuss their experiences within post-secondary education. The students offered insights into the challenges getting to university and working within the post-secondary system for Indigenous youth. Some of the themes that emerged from the discussion included, the difficulties deciding on a discipline, the challenges in being admitted to post-secondary studies, the significance of a mentor and support within the university setting, and the importance of learning about culture and strengthening identity during their post-secondary educational experience. The members of the round table were:
- Bobby Henry, Haudenosaunee
- Papatsi Kotierk, Inuit
- Thomas Morningstar, Anishinaabeg
- Amy Shawanda , Anishiaabeg
- Coty Zachariah, Haudenosaunee
- Gabriel Maracle, Haudenosaunee (Moderator)
Special thanks to Aye Min Latt, Videographer.
Une table ronde à laquelle ont participé cinq étudiants autochtones s’est tenue à l’Université Trent pour discuter de leurs expériences dans leurs études postsecondaires. Les étudiants ont donné leur avis sur les difficultés rencontrées par les jeunes autochtones pour accéder à l’université et travailler au sein du système d’enseignement postsecondaire. Parmi les thèmes qui ont émergé de la discussion, citons les difficultés à choisir une discipline, les défis liés à l’admission aux études postsecondaires, l’importance d’un mentor et d’un soutien dans le cadre universitaire, et l’importance de l’apprentissage de la culture et du renforcement de l’identité au cours de leurs études postsecondaires.
Les participants à la table ronde étaient :
- Bobby Henry, Haudenosaunee
• Papatsi Kotierk, Inuit
• Thomas Morningstar, Anishinaabeg
• Amy Shawanda , Anishiaabeg
• Coty Zachariah, Haudenosaunee
• Gabriel Maracle, Haudenosaunee (Animateur)
Notre gratitude aux Aye Min Latt, Réalisation vidéo.
Cette vidéo est offerte en anglais seulement.