This video is of a round table involving Indigenous Elders and educators held at Trent University on November 23, 2018. The topic of the round table was integrating Indigenous Knowledge into the academy. The panellists recognized substantial positive changes have been made at Trent such as the new mandatory half credit in Indigenous Studies for all students and the continued incorporation of Indigenous Knowledge in the Indigenous Studies PhD program. There was also recognition that more work needs to be done. Issues raised included incorporating more IK into the university as a whole which includes more land based learning, using Indigenous names for places and buildings, and more financial support for bringing in Indigenous elders to teach at the university. The members of the round table were:• Doug Williams (Michi Saagiig Nishnaabeg), Elder, Director of Studies Indigenous Studies PhD program, Trent University
- Doug Williams (Michi Saagiig Nishnaabeg), Elder, Director of Studies Indigenous Studies PhD program, Trent University
- Barbra Wall (Potawatomi), Faculty department of Indigenous Studies, Trent University
- Dawn Lavell-Harvard, (Odawa), Director of First Peoples House of Learning, Trent University
- Coty Zachariah, (Haudenosaunee), Moderator of round table, Trent University
Student Special thanks to Aye Min Latt, Videographer.
Cette vidéo est celle d’une table ronde réunissant des aînés et des enseignants autochtones, qui s’est tenue à l’Université Trent le 23 novembre 2018. Le sujet de la table ronde était l’intégration des savoirs autochtones à l’Académie. Les panélistes ont reconnu que des changements positifs importants ont été apportés à l’Université Trent, comme le nouveau demi-crédit obligatoire en études autochtones pour tous les étudiants, et l’intégration continue des savoirs autochtones dans le programme de doctorat en études autochtones. Il a également été entendu qu’il faut en faire plus. Parmi les questions soulevées figurent l’intégration d’un plus grand nombre de savoirs autochtones dans l’ensemble de l’université, ce qui inclut un apprentissage ancré davantage sur le territoire, l’utilisation de noms autochtones pour les lieux et les bâtiments, et un soutien financier plus important pour faire venir des aînés autochtones pour enseigner à l’université.
Les participants à la table ronde étaient :
- Doug Williams (Michi Saagiig Nishnaabeg), aîné, directeur des études autochtones, programme de doctorat, Université Trent
- Barbra Wall (Potawatomi), faculté des études autochtones, Université Trent
- Dawn Lavell-Harvard, (Odawa), directrice de la « Maison du savoir » des Premiers Peuples, Université Trent
- Coty Zachariah, (Haudenosaunee), animateur de la table ronde, étudiant à l’Université Trent
Notre gratitude aux Aye Min Latt, Réalisation vidéo.
Cette vidéo est offerte en anglais seulement.